HVAD ER KLASSERUMSSPIL?

SÅDAN SPILLER DU KLASSERUMSSPIL

INTERESSERET?

Har du lyst til at spille Klasserumsspil? Så gå på klasserumsspil.dk på din computer eller tablet.

GRATIS SPIL

Wasteminers
Niveau: 4.-6. klassetrin
Eleverne spiller klaner i et postapokalyptisk samfund, der forsøger at udnytte de sidste ressourcer bedst muligt.
Plantageejerne
Niveau: 7.-8. klassetrin
Eleverne spiller europæiske slægter, der er rejst til Dansk Vestindien for at etablere plantagedrift.

VORES SPIL TIL ENGELSK

Monster Island
Niveau: 4. klassetrin
Udforsk monstrenes ø, og gør dit monster sejere ved at erobre magiske portaler! Et forrygende spil om monstre.
Defenders
Niveau: 5. klassetrin
Eleverne er unge superhelte, der bruger al deres fritid på at nedkæmpe superskurke, mens de stadig går i skole.
Sherlocks
Niveau: 6. klassetrin
Eleverne spiller detektiver i 1800-tallets London. Det er op til dem at opklare århundredets mordsag.
The Big Picture
Niveau: 7. klassetrin
Forløbet handler om Indiens filmindustri, Bollywood. Eleverne spiller filmfolk og skal skrive filmmanuskripter.
Claiming the Hood
Niveau: 8. klassetrin
I forløbet, der handler om sorte amerikaneres historie, skal eleverne skrive og opføre rapmusik.
Quite the Comedian
Niveau: 9. klassetrin
Eleverne spiller deltagere i et britisk reality-tv-show om humor. De skal lave og opføre humoristiske sketches.

HØRER SPIL HJEMME I UNDERVISNINGEN?

Det korte svar er ja! Men de skal tage udgangspunkt i, hvad der skal læres for at være rigtigt effektive. Gør et spil det - og er læreren tænkt ind i designet - kan der til gengæld være store gevinster at hente på både engagement og karakterer.

Om det og mere taler Sanne Harder, designchef og partner i Copenhagen Game Lab og Thorkild Hanghøj, lektor, ph.d, på Institut for Kommu-nikation, Aalborg Universitet i København, hvor han forsker i brugen af spil i undervisningen, om i denne podcast.


Prøv vores spil
Har du spørgsmål
er du velkommen
til at kontakte os:
33 75 55 60

GRATIS SPIL

Wasteminers
Fag: NaturTeknologi
Niveau: 4.-6. klassetrin
Eleverne spiller klaner i et postapokalyptisk samfund, der forsøger at udnytte de sidste ressourcer bedst muligt.
Læs mere
Plantageejerne
Fag: Historie
Niveau: 7.-8. klassetrin
Eleverne spiller europæiske slægter, der er rejst til Dansk Vestindien for at etablere plantagedrift.
Læs mere

VORES SPIL TIL ENGELSK

Monster Island
Niveau: 4. klassetrin
Udforsk monstrenes ø, og gør dit monster sejere ved at erobre magiske portaler! Et forrygende spil om monstre.
Smagsprøve
Defenders
Niveau: 5. klassetrin
Eleverne er unge superhelte, der bruger al deres fritid på at nedkæmpe superskurke, mens de stadig går i skole.
Smagsprøve
Sherlocks
Niveau: 6. klassetrin
Eleverne spiller detektiver i 1800-tallets London. Det er op til dem at opklare århundredets mordsag.
Smagsprøve
The Big Picture
Niveau: 7. klassetrin
Forløbet handler om Indiens filmindustri, Bollywood. Eleverne spiller filmfolk og skal skrive filmmanuskripter.
Smagsprøve
Claiming the Hood
Niveau: 8. klassetrin
I forløbet, der handler om sorte amerikaneres historie, skal eleverne skrive og opføre rapmusik.
Smagsprøve
Quite the Comedian
Niveau: 9. klassetrin
Eleverne spiller deltagere i et britisk reality-tv-show om humor. De skal lave og opføre humoristiske sketches.
Smagsprøve

HVORDAN FÅR DU ADGANG TIL AT SPILLE?

Klasserumsspil sælges i to pakker:

  • Mellemtrinspakken (4.-6. klasse)
  • Udskolingspakken (7.-9. klasse)

Hver pakke indeholder 3 spil og koster 200,- kr. ex. moms pr. klasse pr. år.

Klasserumsspil sælges som et skoleabonnement. Det vil sige, at køber man udskolingspakken, har alle klasser i udskolingen adgang til dem. En to-spors skole skal således betale for seks klasser.

Spillene kan købes på hjemmesiden for Gyldendal Uddannelse eller ved at udfylde denne formular.

Har du spørgsmål til køb af Klasserumsspil kan du kontakte Gyldendals kundeservice på tlf. nr. 33 75 55 60 eller på information@gyldendal.dk.

VIDEOER OM KLASSERUMSSPIL

HØRER SPIL HJEMME I UNDERVISNINGEN?

Det korte svar er ja! Men de skal tage udgangspunkt i, hvad der skal læres for at være rigtigt effektive. Gør et spil det - og er læreren tænkt ind i designet - kan der til gengæld være store gevinster at hente på både engagement og karakterer.

Om det og mere taler Sanne Harder, designchef og partner i Copenhagen Game Lab og Thorkild Hanghøj, lektor, ph.d, på Institut for Kommunikation, Aalborg Universitet i København, hvor han forsker i brugen af spil i undervisningen, om i denne podcast.

Har du spørgsmål
er du velkommen
til at kontakte os:
33 75 55 60

Wasteminers

Velkommen til portalen for Klasserumsspil, hvor du finder spillet Wasteminers, der er udviklet af Copenhagen Game Lab i samarbejde med ARGO.

For at bruge spillet, skal du logge ind med dit uni-login øverst til højre på siden. Hvis det er første gang du logger på, viser vi dig hvordan du sætter dit første spil i gang. Vi har flere spil at vælge imellem, så sørg for at vælge spillet ved navn 'Wasteminers'.

Wasteminers er gratis for alle skoler i Greve, Holbæk, Kalundborg, Køge, Lejre, Odsherred, Roskile, Solrød og Stevns Kommuner.

Du kan læse mere om Klasserumsspillene her på siden.